Våra tjänster

Miljonlines erbjudande

  1. Bra resultat
  2. Kunskap och affärserfarenhet
  3. Punktlighet och tidplan
  4. God kommunikation och förståelse
  5. Lågt pris

 

Om dig

Vi tror att du har full koll på dina affärer, dina kunder och att du vill ha ett effektivt sätt att kommunicera med dem i digitala medier. Vi tror att du vill arbeta med personer som lyssnar på dig och fångar upp det som du vill åstadkomma. Vi tror att du är unik och har en egen historia att berätta. En egen, speciell situation med speciella förhållanden som vi behöver ta hänsyn till. Vi tror att du vill ha inspiration och energi-injektioner till dina digitala medier.

Vem vill du jobba med?

Bästa kriteriet för att bedöma kunskap är att titta på leverantörens tidigare resultat. Vilka resultat finns för andra kunder med liknande produkter och tjänster? Den som kan visa goda tidigare resultat har antagligen kunnandet, både teori och praktisk erfarenhet för att leverera nya affärsmöjligheter även för dig. Läs om Miljonlines erfarenheter under fliken “Referenser”

Miljonline – arbete med digitala affärer sedan 1999

Vi är snabba att förstå er tack vare att vi jobbat för stora och små samt mött liknande men inte exakta situationer tidigare. Vi hjälper dig att illustrera, designa och lansera din förnyade digitala kommunikation. Sådana är vi på Miljonline.

I vårt arbete för er deltar dessa experter:

  • Agil ledning av projekt
  • Användbarhetsexpert (UXD)
  • Digital skribent
  • Ingenjör, systemarkitekt, back-end och front-end-utvecklare
  • Expert inom sökmotoroptimering (SEO)
  • Expert inom sociala medier
  • Expert inom konverteringsteknik (CRO)

Referenser

“Torbjörn och hans team vägledde Bristol-Myers Squibb (BMS) till stora framgångar i digitala medier genom insiktsfull rådgivning, erfarenhet och kreativa förslag till kommunikation med personer som är intresserade av HIV, cancer och reumatism. BMS webbplats är industriledande inom flera terapeutiska områden där synligheten på sökmotorer är starkt bidragande.”

Tina Englund, Digital kommunikation, Bristol-Myers Squibb

 

“Den arbetsgrupp som Torbjörn ledde, bidrog på ett betydande sätt till bygget av företagets miljardvärdering genom utveckling av PokerRoom.com:s ranking på poker-relaterade sökord. Genom toppositioner på google.com och de flesta lokala versioner som exempelvis google.fr och google.de såg vi till att kostnaden för nykundsrekryteringen var lägre än konkurrenternas och vår lönsamhet hög.””

Oskar Hörnell, medgrundare av Ongame

Sökmotoroptimering och sökmarknadsföring (SEO & SEM)

De här tjänsterna är designade för dig som ansvarar för kund-anskaffning och försäljning. Framför allt har vi skräddarsytt upplägg för dig som räknar med kundvärden över 800 kronor. Vårt åtagande är att göra er webbplats till det naturliga förstavalet för personer som söker produkter och tjänster som ni erbjuder genom bearbetning av alla delar som påverkar resultatet: innehåll på webbplatsen, hur er webbplats marknadsförs i digitala medier.

E-handel och konvertering

Är ni i en situation med bra webbtrafik men där ni behöver öka intjäningen av genom försäljning eller avslut? Tror ni att det kan göras genom medvetna förbättringar i kommunikationens tydlighet och enkelhet i användarnas upplevelse? Låt oss guida er genom implementering av design, teknik, taktik och metoder som gör att ni ökar förståelsen av era besökare och stadigt håller en högre nivå i konvertering och försäljning.

Marknadsföring i sociala medier

Som en del i ert varumärkesarbete vill ni komma i närmare kontakt med era existerande eller framtida kunder genom att kommunicera och inspirera i en löpande konversation, framför allt via sociala medier i mobilen. De här tjänsterna skräddarsys för er bransch med ett framgångsrikt tillvägagångssätt så att ni etablerar räckvidd och kontakt där ni löpande marknadsför era produkter och tjänster.

Digital Strategi

Ni är framgångsrika och välkända inom er bransch. Ert beroende av den digitala världen har historiskt sett varit marginell och ni bedriver affärerna på traditionellt sätt. Samtidigt ser ni att konkurrensen ökar och att er målgrupp förväntar sig större närvaro i digitala medier. Ni behöver transformera er genom att utveckla en digital strategi som stöder er affär.

Digitala marknadsplatser

Marknader är ställen där leverantörer och konsumenter möts. Digitala kanaler är oslagbara när det gäller effektivitet att matcha ihop de två parterna. “Digitalt infödda”, d v s generationerna födda runt 1990 och senare fattar sällan eller aldrig ett inköpsbeslut utan att söka och fråga en vän i digitala medier. Och i utvecklade länder som Sverige sker detta även upp i alla åldrar.

Miljonline utvecklar aktivt digitala marknadsplatser inom nischer och i länder där det finns ett marknadsutrymme och lovande tillväxt.